לוגו פורום דבורה
רס"מ מור שקורי ז"ל

רס"מ מור שקורי

בת 29 בנופלה
נולדה בב' בטבת תשנ"ה, 5 בדצמבר 1994
נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023
סיירת בתחנת משטרת שדרות, משטרת ישראל
בית העלמין שדרות (חלקה צבאית), חלקה 3, שורה 3, קבר 6

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה.
ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

2 תגובות

משפחתה

בִּתם של איילה ורוני
אחות של ספיר שטרית (בת 31)

סיפורה האישי

מור גדלה והתחנכה בשדרות. היא למדה בתיכון "בית החינוך שער הנגב" ושירתה בצבא בתפקיד מ"כית טירונים במחנה 80. מור התאפיינה בעוצמה אישית, הייתה "ג'דאית", לכן לא הייתה זאת הפתעה לאף אחד ממכריה שהיא החליטה להתגייס למשטרת ישראל.

מור הייתה מאורסת לדוד פוקל, שוטר במשטרת אשקלון, שם הכירו. דוד הציע נישואין למור במאי 2023 בטקס הפתעה מרגש שערך לכבודה בגן אירועים בקיבוץ יד מרדכי בנוכחות בני משפחה וחברים. ההפתעה הייתה כה מוצלחת שאור הגיעה לטקס מייד לאחר סיום משמרתה כשהיא לבושה במדי המשטרה שכן חשבה שקיבלה קריאה לאירוע ביד מרדכי. השניים תכננו להינשא ביוני 2024 ואף הספיקו לחתום על חוזה לקניית בית חדש שאליו היו אמורים להיכנס תוך כמה חודשים. מור רצתה להקים בית יהודי המושתת על יסודות התורה ושמירת שבת.

לאחר נפילתה עבר דוד לשרת במשטרת שדרות וכך הוא ממשיך בדרכה.

השירות במערכת הביטחון

מור התגייסה למשטרת ישראל ב-15 באוקטובר 2017 ושירתה במחוז דרום. תפקידה הראשון היה סיירת בתחנת אשקלון. בהמשך עברה לשרת בשדרות בתפקיד סיירת בתחנת המשטרה בעיר.

נסיבות נפילתה

ב"שבת השחורה" ב-7 באוקטובר 2023, בוקר שמחת תורה, הייתה מור לקראת סיום משמרת הלילה שלה. לכן היא הייתה בין כוחות המשטרה הראשונים שנתקלו במחבלים שחדרו לשדרות והתקיפו את תחנת המשטרה בעיר במטרה להשתלט עליה. מור רצה יחד עם שישה שוטרים ואזרח לגג התחנה ומשם הם נלחמו במחבלים בקרב קשה שארך כשמונה שעות. המחבלים ירו אש חיה לעבר השוטרים הנצורים בגג והשליכו עליהם רימונים אך מור ועמיתיה הצליחו לנטרל כל מחבל שניסה לעלות לגג.

מור הייתה חמושה על הגג והשתתפה בלחימה באמצעות אקדח שהיה ברשותה. תוך כדי הלחימה היא גם טיפלה בפצוע קשה ואלתרה עבורו חוסם עורקים מחולצתה. נוסף על כך היא העבירה דיווחים בקשר על מצב הלחימה ועל מצב הפצועים.

עם התקדמות הלחימה דיווחה מור בוואטסאפ למפקדת שלה, פקד בר מנשורי, שאזלה התחמושת. תוך כדי מצבה הקשה שלחה מור גם מסר של חיזוק לבר שכן בר והשוטרים שהיו עימה היו נתונים באותה עת למתקפה קשה מצד המחבלים.

במהלך המתקפה הקדישה מור כמה רגעים להתכתב עם אִימה בטלפון. היא הספיקה להיפרד ממנה ואף ביקשה שאִימה תדאג לאחותה האהובה. מילותיה האחרונות לאִימה היו: "אימא, אם אני לא שורדת, תדעי שאני אוהבת אותך, אוהבת את אבא, ותשמרו לי על ספיר.״

מחבל צלף שניצב על הגג ממול ירה לעבר מור אש חיה והיא נהרגה במקום.

מור וחבריה השוטרים שנלחמו ונפלו בקרב על תחנת המשטרה של שדרות הפגינו גבורה ותעוזה. הם הגנו בגופם על תושבי העיר שדרות.

קווים לדמותה

מור הייתה אדם אהוב על הבריות והיא תיזכר בחיוכה הרחב ובאישיותה הקורנת. היא הכניסה אור ושמחת חיים בכל מקום בו הייתה וצחוקה המתגלגל היה סימן ההיכר שלה.

לנגד עיניה של מור עמדו תמיד ערכי דרך ארץ, כיבוד אב ואם וגמילות חסדים.

במשמרת האחרונה של מור ביום שישי בערב הגיעה לתחנת המשטרה אישה שיכורה ומור דאגה לה ולא משה ממנה עד 04:30 לפנות בוקר. התנהלותה זאת היא דוגמה ומופת לטוב לב ולערך הנתינה לזולת שהנחה את מור בחייה.

דברים שאהבה

השיר האהוב על מור היה "מחשבות טובות" של מוטי וייס. היא הזדהתה עם המסר המרכזי של השיר והפכה את החשיבה החיובית לערך מרכזי בחייה.

מורשתה והנצחתה

בשלט מאיר עיניים שהכינה המשטרה לזכרה של מור נכתבו המילים הבאות:

"מור שקורי הי"ד. בחירוף נפש ובאומץ לב עילאי תוך כדי קרב יריות מסיבי הגנה בגופה על חבריה והגישה עזרה ראשונה. נלחמה במחבלים עד השנייה האחרונה. עד שנגמרה לה התחמושת. מור, את גיבורה. במותך ציווית לנו את החיים. ת.נ.צ.ב.ה."

קישורים

בדף הנצחה זה נעשה שימוש במקורות המידע שלהלן:
ynet
mako
ynet

 

 

אנחנו משתדלים להציג באתר רק תוכן מכבד שהולם את זיכרון החללות. אם נתקלת בתוכן בלתי הולם, פוגעני, שקרי או אלים, ניתן לדווח עליו בטופס יצירת קשר או בכל דרך שנוחה לך.

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה. ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

2 תגובות

יִזְכֹּר

רס"מ מור שקורי ז"ל

רס"מ מור שקורי

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

יִזְכֹּר

סיפור חייו של כל אחד מהנופלים, תמצית מאבקה של מדינת ישראל לחיים, עצמאות ולביטחון אישי ולאומי

רס"מ מור שקורי ז"ל

רס"מ מור שקורי

בת 29 בנופלה

נולדה בב' בטבת תשנ"ה, 5 בדצמבר 1994

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

2 תגובות