לוגו פורום דבורה

סרן רון צרפתי

בת 22 בנופלה
נולדה בי"ט בסיוון תס"א, 10 ביוני 2001
נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023
קצינת אבטחה במערך ההגנה האווירית, חיל אוויר
בית העלמין הצבא כפר סבא, חלקה 5, שורה 4, קבר 5

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה.
ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

2 תגובות

  1. יהיה זכרה ברוך.
    היא נשמעת כמו בחורה נחמדה כיף להיות בחברתה
    חבל לי שהיא נהרגה בגיל כזה צעיר

משפחתה

בִּתם של לימור וארז
אחות של בר ורז

סיפורה האישי

רון הבת הבכורה במשפחתה, אחות לזוג תאומים, בר ורז, גדלה והתחנכה בכפר סבא. היא בוגרת בית הספר היסודי ע"ש דוד רמז ובית ספר התיכון "בית חינוך ע"ש הרצוג". בתיכון למדה בכיתה המדעית ובמגמת הדיפלומטיה. היא סיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה ועל הישגיה הלימודיים קיבלה מגן ותעודה ממנכ"ל משרד החינוך.

רון הייתה ספורטאית מצטיינת ולאורך השנים היא ייצגה את בתי הספר שבהם למדה בתחרויות ספורט.

מילדות מוקדמת רקדה רון במסגרות לימודיות ונחשפה לסגנונות ריקוד שונים. לאחר התמחות בסגנון "היפ-הופ" היא הצטרפה ללהקות מקצועיות והשתתפה בתחרויות ריקוד.

רון הייתה אדם מעשי ושאפתני והיא סימנה לעצמה יעדים ומטרות. הוריה חינכוה לדרך חיים זאת. אחת המטרות שסימנה לעצמה הייתה לימודים באוניברסיטה לאחר השירות הצבאי. היא תכננה ללמוד מתמטיקה ומדעי המחשב ובמקביל לביצוע תפקידה כקצינה היא החלה את לימודיה לקראת הבחינה הפסיכומטרית. רון בעלת הגישה הבוגרת לחיים תכננה גם את עתידה הכלכלי. היא חסכה כסף מגיל צעיר במטרה לרכוש לעצמה דירה בבוא היום.

רון הייתה חברת נפש של אחותה רז והשתיים נהגו לבלות יחד. היא הייתה קשורה במיוחד גם לסבתה זהבה.

משפחתה של רון עברה לגור בביתה החדש בחדרה חודשים ספורים בלבד לפני הירצחה במסיבת הנובה. רון נהגה לומר שהיא אוהבת את הבית החדש אך היא תישאר "כפר סבאית" בליבה תמיד. לכן החליטו הוריה שמקום קברה יהיה בעיר הולדתה כפר סבא.

השירות במערכת הביטחון

רון התגייסה לחיל האוויר ב-22 באפריל 2020. תפקידה הראשון היה בל"א. היא המשיכה לתפקיד בחמ"ל עיר שמר ובהמשך מונתה לקצינת אבטחה ביב"א 506.

כשהייתה מפקדת כינתה רון את החיילים שתחת פיקודה "הילדים שלי". היא האמינה שעליה לקיים עימם מערכת יחסים קרובה ללא ריחוק מלאכותי. הם גמלו לה על תפיסתה זאת באהבתם ובהערצתם אליה. ב"שבעה" על רון הגיעו לנחם את משפחתה הורים של חייליה והם סיפרו כיצד רון סייעה לילדיהם בעצותיה הטובות ובתמיכתה בהם.

נסיבות נפילתה

רון נסעה למסיבת הנובה ברעים עם בן זוגה עידן הרמתי ועם שני חבריהם אביתר דוד וגיא דלל. במהלך מתקפת המחבלים על המסיבה הספיקה רון להתקשר למשפחתה אך לאחר שיחה זאת אבד הקשר עימה.

רון ועידן נרצחו במסיבה.

אביתר וגיא, חבריהם של רון ועידן, נחטפו לעזה.

קווים לדמותה

רון הייתה מובילה חברתית, לוחמת צדק וסייעה לאוכלוסיות נזקקות. היא אהבה אנשים, גם כאלה שהיו שונים ממנה מאוד: היו לה חברים בדואים שאיתם טיילה במדבר והתארחה אצלם. הייתה לה חברה קרובה כבת חמישים, אישה חרדית מירושלים, שעימה היא ניהלה שיחות נפש. השתיים היו יוצאות לבלות במסיבות טראנס המיועדות לנשים בלבד.

משפט ה"סטטוס" של רון ברשתות החברתיות היה: "הבא לאוהבך - השכם לאוהבו". רבים מחבריה ומבני משפחתה קעקעו על גופם משפט זה במהלך ה"שבעה".

רון הייתה דעתנית ועיקשת ובעלת דעה עצמאית אך היה לה חשוב להחליט את החלטותיה רק לאחר שהקשיבה לעצותיהם ולדעותיהם של אחרים.

דברים שאהבה

לְצד הפן הפרקטי של רון היה לה גם פן של "נשמה חופשית" באופייה. היא אהבה את החיים הטובים, לבלות במסיבות, ללכת לברים ולמסעדות, לרקוד. רון אהבה במיוחד את המדבר.

המוזיקה בכלל וסגנון הטראנס בפרט היו דומיננטיים בחייה של רון. עבורה הטראנס לא היה רק בגדר סגנון מוזיקלי אלא היה זה אורח חיים שבו היא הייתה חלק מ"שבט" הדוגל בערכים הומניסטיים. היא ראתה במסיבות הטראנס מקום של אהבת חינם המאפשר לאנשים להתחבר זה לזה ללא שיפוטיות וללא מסכות.

אביב גפן היה האומן האהוב על רון. בחמש השנים האחרונות פקדו רון ואביה ארז בקביעות את הופעות הרוק של אביב. בהלווייתה של רון, שר לזכרה אביב את שירו "מלאך".

מורשתה והנצחתה

אחד מחלומותיה של רון היה לחגוג עם הוריה במסיבת טראנס. בכוונת אביה ארז להנציחה בדרך זאת.

נויה דוידסקו, חברת ילדות של רון, כתבה והלחינה לזכרם של רון ושל כל הנרצחים במסיבה ברעים שיר פרידה שכותרתו "פיית מדבר". להלן מילותיו (ניתן להאזין לביצוע של נויה ב-spotify):
"לילה טוב ילדה יפה
רק רצית לשמוח
רק רצית לפרוח
היית צריכה לברוח
להשתחרר להירגע
להתמסר לרוח
את במקום בטוח
באדמה
מי חשב שאת תלכי
שזה יהיה חיבוק אחרון
עזבת כל כך מהר
לא הספקתי
לומר לך שלום
עכשיו את שמש
תזרחי לי
תלווי אותי בכל יום
להתראות
טוב שבאת
תבקרי אותי בחלום
בכל מקום פיזרת חיוך
כמו שאת יודעת
כמו שאת שומעת
אני מתגעגעת
מלאכית
הלכת לרקוד עם אלוהים
כי הוא רצה אותך קרוב
וגם אנחנו פה כל כך רוצים
מי חשב שאת תלכי
שזה יהיה חיבוק אחרון
עזבת כל כך מהר
לא הספקתי
לומר לך שלום
עכשיו את שמש
תזרחי לי
תלווי אותי בכל יום
להתראות
טוב שבאת
תבקרי אותי בחלום
פיית מדבר
היי שקטה
את יכולה לנוח
תלכי בגב מתוח
את גיבורה"

איתי, בן זוגה של רון מימי התיכון, כתב לזכרה את המילים הבאות:
"אני זוכר את הרגע הזה שהבנתי שאני באמת אוהב אותך.
יצאנו לקמפינג בים עם החברים.
ישנתי לצידך והיה קר. הסתכלתי עלייך וכיסיתי אותך עם השק"ש שלי. היית כל כך יפה ושלווה ואני בוהה בך ומתפעל מכל רגע. לא אכפת לי אם קר לי, רק שלך יהיה טוב. שבוע וקצת אחרי זה ישבנו מתחת לבית שלך ואת נישקת אותי כי לך אין מעצורים. את תרצי משהו ותשיגי אותו. את לא כמו כולם. הרגע הזה שינה ועיצב את כל חיי וילווה אותי לנצח. היה זה הרגע שבו נכנסת לחיי באמת. הזוגיות הכי טובה, פתוחה, וכנה ממש. חברים הכי טובים שיודעים לצחוק, לדבר, לכעוס ולאהוב תמיד.

עשינו הכול ביחד, כל הזמן ביחד בלי הפסקה. את גילית לי עולמות שלא הכרתי והכרת לי צדדים חדשים בי שלא ידעתי עליהם מעולם. עיצבת ושינית אותי.
למרות הפרידה הקשה היופי שהיה בך הוא שאי אפשר להפסיק לאהוב אותך, אף לא לרגע. אני לא זוכר יום בחיי שלא עברת לי בראש ועם הזמן פשוט הבנתי שזאת את. חיה מאפס למאה ורוצה לטעום ולחוות את הכל. מונעת מרגש אינסופי ועפה עם החיים לאן שהם סוחפים אותך.
אני שמח שיצא לנו לדבר על הכול ולתקן הכול. כשחזרנו לקשר והיינו נפגשים נזכרתי שלא משנה מה יהיה אני עדיין אוהב אותך. את האהבה של חיי. את חלק ממני ואני מי שאני בזכותך. דיברנו, צחקנו ואהבנו. לא אשכח את זה לעולם. למרות כל השיחות יש עוד כל כך הרבה דברים שאני רוצה לומר לך ולשמוע ממך. מי האמין שאפשר לקחת חיים של מישהי שכל כך חיה אותם.
את היית יפה וטהורה, מחויכת, מכילה וקשובה לכל בעיה. את הכרת אותי יותר טוב מכולם וברגעים הכי קשים בחיי היית זאת את שפניתי אליה כדי שתעזור לי כי רק את ידעת איך. למי אפנה עכשיו רון? את מי אוהב? רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולן.
רון ילדונת. היום אני לבד, חי את חיי עם לב שבור שלא יתאחה לעולם. מסתכל על התקופה איתך ועל תמונות שלך ונאחז בזיכרונות מדהימים שלנו ביחד. לפעמים בוכה ולפעמים עוצר את עצמי מלהתפרק כי אני יודע שאם היית פה היית מעיפה לי סטירה, יורדת עליי ואומרת לי להמשיך להסתכל קדימה. זה קשה רון והלוואי והיית פה כדי לעזור לי. רק את יכולה. אני מקווה שאת שם למעלה שמחה ויודעת שאני חושב עלייך בכל שנייה. מתקשה להירדם ממחשבות ולעיתים מעלה חיוך מעוד אחד מני זיכרונות רבים איתך.

'את עכשיו ישנה כמו פיה עצובה שגנבו לה את כל הקסמים ואני מרוחק, מנותק, משותק והלב מתפוצץ לרסיסים. תני לי סיבה לחבק אותך. בכל יום שעובר זה רק יותר מתבהר כמה שאת חסרה.'

אני אמשיך לחיות את חיי ולקחת אותך איתי לכל מקום שאליו אגיע. לחיות עם הכאב ולחבק אותו חזק.
אני אוהב אותך ילדונת, תמיד אהבתי ולנצח אוהב. אני מתגעגע אלייך בכל ליבי.
שלך לנצח, איתי."

אופק היה חבר ילדות אהוב וקרוב של רון. הוא חייל בודד, קצין בסיירת נח"ל, שהפך לבן בית של משפחת צרפתי במהלך סופי השבוע בשובו מהצבא. הוא כתב לזכרה את המילים הבאות:
"יפה שלי,
כבר חמישה חודשים שאני מנסה למצוא מה להגיד, מנסה לעכל את הדבר הזה, ופשוט לא מצליח. כל סופ"ש מחדש אני עומד מעל הקבר שלך ולא מאמין שזה אמיתי. זה לא נתפס! אז איך בדיוק מסכמים שנים של חברות כזאת ללא תנאים…?
רון היא אחת לדור. משהו שלא פוגשים גם בחיים שלמים. הילדה הכי חייכנית וצבעונית שתפגשו. ערכים חזקים שמובילים אותה באש ובמים.
לרון יש לב זהב אמיתי. תמיד שמחה ועושה הכול למען הסביבה שלה. תמיד דואגת להרים את מצב הרוח ושאף פעם לא יהיה משעמם. לב אחד גדול! רון לימדה את כל הסובבים אותה מה זו אהבת חינם. לאהוב גם כשקשה. לדעת להסתכל על המעבר שבבן אדם בלי לשפוט. ככה גם הייתה החברות שלנו ללא תנאים. לא משנה מה עבר בדרכנו, שום דבר לא יכל לפגוע במה שיש לנו.
אני ואת הכרנו לפני 11 שנה. למדנו באותה חטיבה ובהתחלה לא ממש הכרנו. שבועיים לפני שעברתי לארה"ב הכול התחיל. באותו יום שישי הייתי עם המשפחה בלונה פארק. אני זוכר שהיה לי יום די חרא. אני הייתי על אחד המתקנים. המתקן הארוך הזה שמשגר אותך לשמיים. שנייה לפני שמתחיל הסיבוב אני מסתכל לתור של האנשים. פתאום אני רואה אותך, קרן אור, יפה, חמודה, חייכנית, מסתכלת עלי מאמצע התור. באותו מבט התחילה לצמוח חברות שבהמשך תהפוך לקשר של אח ואחות.
אם זכיתם בחיים האלה, הכרתם את החבר הכי טוב שלכם. חבר שהוא לא כמו אח, הוא אשכרה אח שלכם. הכרתם את הבן אדם הכי מדהים שתפגשו. בן אדם שהוא החצי השני שלכם. הדבר שהכי מאזן אתכם בחיים הנוראיים האלה. האחד שמילה אחת שלו, חיבוק אחד שלו מרגיע בך הכול, מעלה לך חיוך. זה לא חייב להיות בן אדם שרואים כל יום או שיש קשר רומנטי. זה צריך להיות בן אדם שעושה לך פרפרים בבטן. זה מישהו שעולה לך חיוך ענק כשאתה חושב עליו. זה הבן אדם שאתה הכי נאמן לו והוא לך. באש ובמים. שיהיה מוכן לעשות עבורך הכול ואתה עבורו. הוא העוגן שלך בחיים!
אני את שלי מצאתי.
קוראים לה רון צרפתי.
ילדה מדהימה עם יופי עוצר נשימה. גם מבחוץ ובמיוחד מבפנים. ילדה שיודעת להרים אותך, לתת לך את הסטירה שצריך, ואז לתת לך נשיקה בלחי. ילדה מלאת אהבה ושמחת חיים שאין דברים כאלה. מלאת אנרגיות והרפתקנית. שמש!
החברה הכי טובה שלי, לאחות שלי, לעוגן שלי בחיים האלה, my soulmate, אני אוהב אותך ואוהב אותך לנצח. עד לפני שנייה עוד ישבנו אצלי בדירה וצחקנו בלי סוף. הבטחנו אחד לשנייה ששום דבר לא יפריד בינינו. לא זוגיות, לא משפחה, לא כלום! כנראה לבחור שם למלעלה יש תוכניות אחרות… למרות שדרכינו מתפצלות, את תמיד תהיי חלק ממני, בכל בחירה ובכל צעד שאעשה. אני מקווה שאת תסתכלי עלי מלמעלה ותהיי גאה. יום יבוא וניפגש שוב.❤"

אנחנו משתדלים להציג באתר רק תוכן מכבד שהולם את זיכרון החללות. אם נתקלת בתוכן בלתי הולם, פוגעני, שקרי או אלים, ניתן לדווח עליו בטופס יצירת קשר או בכל דרך שנוחה לך.

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה. ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

2 תגובות

  1. יהיה זכרה ברוך.
    היא נשמעת כמו בחורה נחמדה כיף להיות בחברתה
    חבל לי שהיא נהרגה בגיל כזה צעיר

יִזְכֹּר

סרן רון צרפתי

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

יִזְכֹּר

סיפור חייו של כל אחד מהנופלים, תמצית מאבקה של מדינת ישראל לחיים, עצמאות ולביטחון אישי ולאומי

סרן רון צרפתי

בת 22 בנופלה

נולדה בי"ט בסיוון תס"א, 10 ביוני 2001

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

2 תגובות

  1. יהיה זכרה ברוך.
    היא נשמעת כמו בחורה נחמדה כיף להיות בחברתה
    חבל לי שהיא נהרגה בגיל כזה צעיר