לוגו פורום דבורה
עדן נימרי מפקדת צוות ב"רוכב שמיים"

סרן עדן נימרי

בת 22 בנופלה
נולדה בכ"ה במרחשוון תשס"א, 23 בנובמבר 2000
נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023
מפקדת צוות ברוכב שמיים 5353, חיל תותחנים
בית העלמין מודיעין (חלקה צבאית), חלקה 2, שורה 1, קבר 2

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה.
ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

תגובה אחת

משפחתה

בִּתם של שרון יעל ומיכאל
אחות של הדר (בת 27) ונוגה (בת 20)

סיפורה האישי

עדן נולדה בתל אביב וגדלה בעיר מודיעין. בילדותה היא למדה עד כיתה ח' בבית הספר ""יחד מודיעין"" המשלב בין דתיים וחילוניים.
היא הייתה ילדה סקרנית ומתמידה והתעניינה בתחומים רבים. לכן היא השתתפה במגוון רב של חוגים כמו בלט, ג'אז, שחמט, צילום, תיאטרון ושחייה.

מגיל צעיר ניחנה עדן בכריזמה ובכושר הנהגה. בכיתות ד' וה' היא התמודדה על ראשות מועצת התלמידים בבית ספרה אך לא נבחרה. היא הייתה בעלת אופי נחוש והכישלונות הללו לא ריפו את ידיה כלל. היא התמודדה שוב בכיתה ו׳ ואז נבחרה להיות יו""ר מועצת התלמידים. היא התייחסה בכובד ראש לבחירתה והיה לה חשוב להשאיר חותם בתפקיד זה.

עדן אהבה לשחות והשתתפה מגיל שש בחוגי שחייה באגודת ""מכבי פארק המים רעות"". כשהשחייה הפכה למקצועית מעבר לרמה של חוג העשרה היא חייבה השקעה בזמן ובמאמץ. בשלב זה בחרה עדן לזנוח את שאר חוגי ההעשרה שהשתתפה בהם ולהשקיע את מיטב מרצה בתחום השחייה שכה אהבה. בשיאה היא הייתה שחיינית תחרותית בנבחרת ישראל עד גיל 19. המשחים החזקים שלה היו 100 ו-200 מטר גב, 200 ו-400 מטר מעורב אישי ומשחי ""מים פתוחים"" ל-5 ק""מ ול-10 ק""מ.
בכיתה י' עברה עדן ללמוד בתיכון מו""ר הסמוך לביתה ולבריכת השחייה שבה התאמנה. עומס האימונים בשלב זה היה רב והיא נדרשה לתשעה אימונים בשבוע.

בד בבד לעיסוקה המרכזי בשחייה, עדן המשיכה בנערותה לטפח את כישרונותיה בתחומים אחרים. היא הייתה תלמידה מצטיינת והצטרפה לתוכנית "בר־אילן" המיועדת לנוער מוכשר במתמטיקה. היא השקיעה בלימודים ולמדה חמש יחידות פיזיקה, מתמטיקה ואנגלית. היא הצליחה לשמר גם את אהבתה לתיאטרון במגמת התיאטרון בבית הספר התיכון שבה למדה.

השירות במערכת הביטחון

עדן התגייסה לצה""ל ב-5 בינואר 2020 ושירתה בחיל תותחנים.
לפני הגיוס, תכננה עדן לבקש מהצבא מעמד של ספורטאית מצטיינת כמו רבים מחבריה שעסקו בשחייה מקצועית. היא שקלה מסלול של קריירה בתחום השחייה, דבר שהיה כרוך בנסיעה לארה""ב לאחר השחרור וקבלת מלגת שחייה במכללה אמריקאית. אך לאחר שעברה גיבוש לקורס טיס, היא שינתה את תוכניותיה ואת סדרי העדיפות שלה ובחרה לשרת בצבא בתפקיד שיאפשר לה לתרום ולמצות את כישוריה. היא הצטרפה לקורס טיס והשתתפה בו במשך מספר חודשים. בהמשך עברה לחיל תותחנים ובו עברה הכשרה של לוחמת ומפקדת צוות ביחידת "רוכב שמיים".

נסיבות נפילתה

עדן הייתה לוחמת ביחידה המובחרת "רוכב שמיים". היא וצוותה שירתו בגבול הצפון אך הן הגיעו ביום רביעי, ה-4 באוקטובר 2023, למוצב נחל עוז שעל גבול עזה כדי להחליף צוות שיצא לחופשת החג.

בשבת, שבעה באוקטובר 2023, בוצעה מתקפת הטרור הרצחנית בידי חמאס על ישראל.
בשעה שש וחצי בבוקר נשמעו רעשים חזקים של ירי טילים. עדן וצוותה רצו עם פיג'מות ונשקים למיגונית הצמודה לחדרי המגורים של החיילות. במיגונית היו כבר כשלושים חיילות לא חמושות של
חיל הגנת הגבולות ושל אוגדת עזה, מביניהן תצפיתניות, סמב"ציות, חובשות וחיילות תקשוב ואיסוף שאותן היא לא הכירה. עדן נוכחה לדעת שרק היא וצוותה היו חמושות והיא נטלה את הפיקוד על
הגנת המיגונית. היא התמקמה בפתח שממנו היו אמורים להגיע המחבלים ומיקמה את ארבע הלוחמות בפתח הקרוב לחדרי המגורים.

אחת הניצולות הסבירה את המהלך הזה של עדן:
"מה שהיא עשתה זו פשוט הקרבה עצמית הכי גדולה שיכולה להיות. גם אם היא לא ידעה בדיוק מה קורה היא הלכה לבד לכיוון של היריות, של הצרחות בערבית."
עדן הנחתה את הלוחמות לדרוך כדור בקנה וסידרה כיווני ירי להגנה על המיגונית. בתוך כך היא הרגיעה את החיילות שבמיגונית. בסביבות רבע לשמונה בבוקר ניסה מחבל לחדור למיגונית דרך הפתח שעליו חיפתה עדן.
היא והלוחמות ירו בו וחיסלו אותו. בשלב זה היה ברור שהמחבלים ינסו להיכנס שוב למיגונית. בהתאם לתכנונה משכה עדן את האש אליה ואל פתח המיגונית שבו היא נמצאה כדי להסיח את דעת המחבלים
מהפתח השני ובכך ליצור אפשרות לחיילות להימלט מהמקום.

קבוצת מחבלים הסתערה בירי וברימונים על הפתח שבו הייתה ממוקמת עדן. המחבלים נתקלו בתגובת אש של עדן שהייתה מוכנה לקראתם. בחסות העשן והחיפוי של עדן, נמלטו מהמיגונית שבע חיילות וארבע לוחמות "רוכב שמיים". הן הצליחו להגיע בריצה למגורים ושם הסתתרו. הן חיכו כשבע שעות עד שכוחות צנחנים ומגלן חילצו אותן.

סרן עדן נימרי נפלה בקרב ביום שבת, כ"ב בתשרי תשפ"ד, ה-7 באוקטובר 2023, בקרב על מוצב נחל עוז. בנופלה ובגבורתה כי רבה היא הצילה את חייהן של 11 חיילות צה"ל.

דברים שאהבה

עדן הייתה "תולעת ספרים" כבר בגן חובה. בגיל חמש סידרה הגננת עדי לוי בספרייה כרטיסייה ואמרה לילדים שמי שיקרא עשרה ספרים יקבל מדליה של "תולעת ספרים" עשויה מקרטון.
עדן שאהבה אתגרים הצהירה שהיא תחליף מאה ספרים ולא רק עשרה. וכך היה. היא קראה ספר כל יום. כשהגיעה לספר המאה קנו לה הוריה מדליה אמיתית מזהב והיא הייתה מלאה בגאווה על כך שעמדה במשימה שהציבה לעצמה.

מורשתה והנצחתה

הקרן למנהיגות ציונית פרסמה ב-25 באוקטובר 2023 את סיפורה של עדן. להלן מתוכו:

"#לא נופלים מדור תש"ח
סרן עדן נימרי, בת 22 ממודיעין:
עדן נימרי, שחיינית מצטיינת וחברת נבחרת הנוער של ישראל בשחייה, ענתה להגדרת ספורטאית מצטיינת, אבל העדיפה שירות צבאי משמעותי והתגייסה לקורס טיס.
לאחר שפרשה מהקורס, התנדבה ליחידה המובחרת 'רוכב שמיים', המפעילה בשירות יחידות החוד של הלחימה מל"טים האוספים עבורן מודיעין מבצעי.
היא שירתה כלוחמת ואז כקצינה, בתפקיד מפקדת צוות. החיילות שלה מתארות קצינה מעולה, תחרותית מצד אחד אבל אכפתית ומסורה לשירות ולחיילות מצד שני, חכמה באופן בולט, רחבת דעת, ערכית, מקצוענית, ארץ ישראל היפה.
בשבת שמחת תורה התעוררו החיילות במגורי החיילות בבסיס נחל עוז בסביבות השעה שבע לקול הרעשה על המוצב.
התצפיתניות לא היו לוחמות וגם לא חמושות. עדן וארבע הלוחמות שלה זינקו איתן למיגונית עם נשקן האישי.
בתוך זמן קצר החל הקרב להתחולל בתוך המוצב, סמוך למיגונית בה הצטופפו החיילות. מערכת הכריזה של המוצב עברה מקריאות 'צבע אדום' לקריאות 'פשיטה, פשיטה'.
בתוך המיגונית יצרה עדן קשר עין עם הלוחמות שלה ואז טענה את נשקה ודרכה אותו. הלוחמות עשו כמותה, במהלך שבדיעבד שינה את תוצאת הקרב...
****
את האמירה "נופלים ההולכים ראשונה", אמר לפני קרוב ל-90 שנה חיים שטורמן, איש עמק יזרעאל, על חברו משה רוזנפלד שנרצח בידי כנופיית עז א-דין אל קסאם במהלך מרדף אחריה.
נופלות גם ההולכות ראשונה, ולצערנו הן תמיד הטובות ביותר.
לזכרה
#רגע של ציונות"

רגע של ציונות

פעילות ההנצחה של עדן רבה והיא מתועדת באתר ההנצחה לזכרה שהקימה משפחתה. קישור האתר המשפחתי

מבין פעילויות ההנצחה שנעשו לזכרה עד כה מתוך שלל פעילויות רבות ומגוונות: טריאתלון הילדים במודיעין (6 באפריל 2024), מרוץ מודיעין (5 באפריל 2024), צעדה מקיבוץ עלומים לזכר הנופלים והנופלות במוצב נחל עוז (15 במרץ 2024), הקדשת גביע מרוץ הטריאתלון לזכרה (22 מרץ 2024), פעילות זיכרון בבתי הספר שבהם למדה, נטיעות מטעם קק"ל, טקס מיוחד לזכרה שארגן איגוד השחייה בוינגייט (23 בדצמבר 2023), משחה לזכרה בפארק המים ברעות (24 נובמבר 2023), נטיעת עץ בבסיס צאלים (23 בנובמבר 2023).

טקס הנצחה לקריאת משעול על שמה של עדן התקיים ברעות ב-9 בפברואר 2024. המשעול ממוקם ליד שדרות עומרים 33 ברעות, בדרך שבין בית ילדותה לבריכה שבה כה אהבה לשחות. הטקס התקיים במעמד בני המשפחה, הוריה מיכאל ושרון, האחים והחברים, ראש העיר, חברי מועצה ותושבים רבים שבאו לחלוק לה כבוד. ביום שבו נחנך המשעול הייתה אמורה עדן להשתחרר מצה"ל.

סיפורה של עדן התפרסם ברחבי העולם, במהדורות חדשות ובאתרי שחייה.
להלן קישורים לפרסומים, מתוך אתר המשפחה לזכרה:

סיפורה באתר החדשות I24

סיפורה בחשבון הטוויטר של I24NEWS Francais

סיפורה באתר חדשות השחייה הבינלאומי

 

אנחנו משתדלים להציג באתר רק תוכן מכבד שהולם את זיכרון החללות. אם נתקלת בתוכן בלתי הולם, פוגעני, שקרי או אלים, ניתן לדווח עליו בטופס יצירת קשר או בכל דרך שנוחה לך.

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה. ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

תגובה אחת

יִזְכֹּר

עדן נימרי מפקדת צוות ב"רוכב שמיים"

סרן עדן נימרי

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

יִזְכֹּר

סיפור חייו של כל אחד מהנופלים, תמצית מאבקה של מדינת ישראל לחיים, עצמאות ולביטחון אישי ולאומי

עדן נימרי מפקדת צוות ב"רוכב שמיים"

סרן עדן נימרי

בת 22 בנופלה

נולדה בכ"ה במרחשוון תשס"א, 23 בנובמבר 2000

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

תגובה אחת