לוגו פורום דבורה

סמ"ר ים גלס

בת 20 בנופלה
נולדה בכ' באייר תשס"ג, 22 במאי 2003
נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023
תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות
בית העלמין מודיעין, חלקה 2 (צבאית), שורה 2 קבר 2

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה.
ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

2 תגובות

  1. יהי זכרך ברוך ❤️ אני בטוחה שהיית בחורה מהממת מבפנים כמו שמבחוץ.

  2. ימצ׳י שלי, אני כל כך מתגעגעת אלייך.
    את חסרה לי בהכל, אוהבת אמא❤️‍

משפחתה

בִּתם של ענת וליאור

אחות של פלג וריף

סיפורה האישי

ים נולדה וגדלה במודיעין. בשנת 2016 עברה עם משפחתה להולנד בעקבות עבודתו של אביה. היא סיימה את לימודי התיכון בעיר Almere בהולנד ועברה בהצלחה יתרה את בחינות הבגרות הבין־לאומיות. המשפחה שבה לישראל בקיץ 2021 לקראת הגיוס של ים ושל אחיה פלג.

משפחתה של ים מספרת שהיא הייתה יפה מבפנים ומבחוץ. היא הייתה תלמידה חרוצה ושאפתנית והצליחה בכל דבר שעסקה בו.

היו לים תוכניות וחלומות. היא ציפתה לשחרור מהצבא כדי לטייל ביפן יחד עם חברות הילדות שלה מהולנד. היא הספיקה לרכוש כרטיסי טיסה לשם כך.

ים למדה בעצמה לבנות אתרים באינטרנט. היא תכננה ללמוד מדעי המחשב ולעסוק בתחום.
היא פגשה את בן זוגה אלון נחמיאס כארבעה חודשים לפני שנפלה. אהבתם נקטעה.

השירות במערכת הביטחון

ים התגייסה לצה"ל ב-21 במרץ 2022 והוכשרה לתפקיד תצפיתנית. היא שאפה לשרת בגזרת עזה שנחשבה מעניינת ומאתגרת.

בתחילה היא הוצבה בבסיס רעים שבגזרת עזה בתפקיד תצפיתנית על בלוני התצפית בגזרה. בהמשך ובהמלצת מפקדותיה, היא עברה קורס פיקוד. עם סיום הקורס נבחרו ים וחברה נוספת מהקורס לשרת בתפקיד מפקדות תצפיתניות במוצב נחל עוז. מוצב זה נחשב למוצב הקדמי ביותר בגזרה והמבצעי ביותר. ים הייתה גאה על כך שנבחרה לשרת בו.

במהלך שירותה במוצב נחל עוז הייתה ים עדה לאין ספור תקריות ואירועים ביטחוניים. היא שירתה גם במהלך סבבי הלחימה של צה"ל ברצועת עזה נגד הג'האד האסלאמי הפלסטיני": "עלות השחר" ב-7-5 באוגוסט 2022 ו"מגן וחץ" ב-13-9 במאי 2023.

נסיבות נפילתה

ב-7 באוקטובר 2023 הייתה ים במשמרתה בחמ"ל. עם תחילת מתקפת המחבלים, הזעיקו ים וחברותיה את כוחות צה"ל לצורך הגנה על היישובים בגזרה. הן תפקדו עד לרגע בו הושבתו כל אמצעי התצפית ואז עברו לחדר הביטחון בחמ"ל. כאשר מחבלי החמאס חדרו לבסיס הם הציתו את החמ"ל שבו שהתה ים.

במשך זמן רב לא היה ידוע גורלה של ים ואף עלה חשש שהיא נחטפה לעזה. הבשורה המרה על נפילתה בקרב במתקפת החמאס ב-7 באוקטובר 2023 הגיעה למשפחתה רק לאחר כארבעה שבועות.

קווים לדמותה

ים אהבה מוזיקה. בתקופת נעוריה בהולנד היא למדה לתופף והקימה להקה עם חברים מבית הספר שבו למדה.

ים בילתה את רוב זמנה הפנוי בציור ובסריגה. מיזם ההנצחה "הלבנדר של ימי" שהקימו חברותיה מהשירות הצבאי, ערבה יובל שני ותמר לוי, מוקדש לתחביב הסריגה האהוב עליה ולפרח הלבנדר שאותו אהבה לסרוג.

דברים שאהבה

הזמר האהוב על ים היה אלון עדר.

בראיון למקומון מודיעין ניוז מסרו בני משפחתה שים אהבה את כלב המשפחה צ'ואי ורוב תמונותיה הן איתו. הוא היה החבר הכי טוב שלה.

מורשתה והנצחתה

ב-20 בינואר 2024 ערכת עיריית מודיעין טקס הנצחה לקריאת משעול על שמה של ים. המשעול נמצא ליד פארק מגדל הלבנון, בית ילדותה של ים. בטקס השתתפו בני משפחתה וחבריה.

הכנרית רחל רינגלשטיין יחד עם ההרכב הקאמרי "רביעיית כרמל" ואלון בן זוגה של ים יזמו את פרויקט "בלב ים". זהו פרויקט הנצחה מוזיקלי לזכרה של ים. המופע ייערך בחודש נובמבר 2024, כשנה לאחר נפילתה. הוא יתקיים בחסות המרכז של פליציה בלומנטל למוסיקה FMBC. המופע יכלול שירים שכתב והלחין בן זוגה של ים, אלון נחמיאס, בביצוע זמרים שהיא אהבה, שירים לטקסטים של ענת גלס אִימה ויצירות לרביעיית כלי קשת בנגינת "רביעיית כרמל". בפרויקט תוצג גם תערוכת ציורים של ענת לזכרה של ים. המופע יוקלט ויצולם ויהפוך לאלבום שישמש גַּלְעֵד מוזיקלי לזכרה של ים. ניתן לקרוא על הפרויקט ועל קמפיין גיוס ההמונים להפקתו בלינק.

 

באתר מימון ההמונים שנפתח לטובת פרויקט "בלב ים" נמכרים פריטי אומנות ועבודות יד המזוהים עם ים ומנציחים אותה. מבין היצירות בפרויקט: חברותיה מהשירות הצבאי, ערבה יובל שני ותמר לוי, פתחו מיזם לסריגת זרי פרחים מסוג לבנדר בהשראת פרח הלבנדר שים נהגה לסרוג. יובל רוס בת דודתה של ים עיצבה תליון לשרשרת בצורת אגודל. זה היה סימן ההיכר של ים בתמונות הרבות שבהן צולמה והוא מסמל את האופטימיות והשמחה שלה. יובל עיצבה גם תליון של כריש שכן ים תיכננה לקעקע על גופה ציור של כריש ולא הספיקה לממש את תוכניתה זאת. מוצר נוסף שיובל עיצבה ושיש לו משמעות סמלית הוא תליון של דג על אדרותיו. כשים עזבה את בסיס רעים, היא העניקה במתנה לחברותיה תליון של דג כזה המתחבר לדיסקית. כששאלו אותה חברותיה "אבל למה דג מת?" השיבה בהומור: "כי זאת אני". ניתן לראות את המוצרים הללו בלינק

אנחנו משתדלים להציג באתר רק תוכן מכבד שהולם את זיכרון החללות. אם נתקלת בתוכן בלתי הולם, פוגעני, שקרי או אלים, ניתן לדווח עליו בטופס יצירת קשר או בכל דרך שנוחה לך.

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה. ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

2 תגובות

  1. יהי זכרך ברוך ❤️ אני בטוחה שהיית בחורה מהממת מבפנים כמו שמבחוץ.

  2. ימצ׳י שלי, אני כל כך מתגעגעת אלייך.
    את חסרה לי בהכל, אוהבת אמא❤️‍

יִזְכֹּר

סמ"ר ים גלס

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

יִזְכֹּר

סיפור חייו של כל אחד מהנופלים, תמצית מאבקה של מדינת ישראל לחיים, עצמאות ולביטחון אישי ולאומי

סמ"ר ים גלס

בת 20 בנופלה

נולדה בכ' באייר תשס"ג, 22 במאי 2003

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

2 תגובות

  1. יהי זכרך ברוך ❤️ אני בטוחה שהיית בחורה מהממת מבפנים כמו שמבחוץ.

  2. ימצ׳י שלי, אני כל כך מתגעגעת אלייך.
    את חסרה לי בהכל, אוהבת אמא❤️‍