לוגו פורום דבורה
סמל אושר שמחה ברזילי ז"ל

סמל אושר שמחה ברזילי

בת 19.5 בנופלה
נולדה בכ"א בסיוון תשס"ד, 10 ביוני 2004
נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023
סמלת מבצעים בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, חיל רגלים
בית העלמין מזכרת בתיה, חלקה 1 (החלקה הצבאית), שורה 1, קבר 7

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה.
ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

3 תגובות

משפחתה

בִּתם של תקוה וליאור
אחות של ספיר, עדן, ירין, ירדן וחן

סיפורה האישי

אושר נולדה בכ"א בסיוון תשס"ד, 10 ביוני 2004, וגדלה במזכרת בתיה. היא הייתה ברוכת כישרונות ומגיל צעיר בלטה בהישגיה בלימודים. אושר למדה במגמת ביולוגיה ב"תיכון רבין מזכרת בתיה" ובמקביל בכיתה הארצית למדעי המוח של מכון דוידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן למדע. היא עשתה חיל בלימודיה והתבלטה בחשיבה מקורית, בסקרנות ובאישיות קורנת. יחד עם חברתה מהתיכון, קרן הרשקוביץ, קידמו השתיים ביוזמתן מחקרי מוח מרתקים וחדשניים. אושר תכננה ללמוד רפואה ולהיות מנתחת מוח. בדברי הנצחה לזכרה שפרסם מכון דוידסון נמסר כי עם נפילתה, אבדו לבלי שוב כישרון רב והבטחה גדולה.

אורי אסף, חברה ללימודים של אושר בבית הספר, היה בן זוגה בארבע השנים האחרונות. השניים תכננו להינשא לאחר שחרורם מהצבא.

השירות במערכת הביטחון

אושר התגייסה לצה"ל ב-1 בינואר 2023. היא הוסמכה לתפקיד סמלת מבצעים לאחר קורס שאותו סיימה כמצטיינת פלוגתית. היא שובצה לתפקיד סמלת מבצעים בחטיבה הצפונית באוגדת עזה ונשלחה למוצב נחל עוז. היא מילאה את תפקידה במוצב בהצטיינות ובתחושת סיפוק רבה. אושר הייתה אמורה להתחיל קורס קצינות בחודש פברואר 2024.

נסיבות נפילתה

ב-7 באוקטובר 2023 הייתה אושר במשמרת בחמ"ל יחד עם חברתה, סמלת המבצעים שיראל חיים פור ז"ל. במהלך מתקפת המחבלים על הבסיס, ניהלו אושר ושיראל את החמ"ל בתושייה ובמסירות. הן הכריזו על מצב מלחמה וניווטו את הכוחות המעטים שהיו באזור ליישובים האזרחיים ולמוצבים המותקפים והודות להן ניצלו חייהם של רבים. אושר סירבה להתפנות מהחמ"ל מתוך תחושת אחריות, מסירות וגבורה. היא הספיקה להיפרד מבן זוגה אורי אסף וממשפחתה בשיחות טלפון שקיימה עימם שארכו שניות בודדות.

אושר נפלה במהלך הקרב על מוצב נחל עוז.

קווים לדמותה

אושר למדה בעצמה לנגן על גיטרה ועל אורגנית. היא אהבה מתמטיקה וסייעה לתלמידים מתקשים בתחום זה. אושר מימשה את אהבתה לתחום הרפואה בהתנדבות למד"א והוצבה בתחנת רחובות. מ-2019 ועד גיוסה לצה"ל היא עסקה בתחנה בהגשת עזרה ראשונה, חנכה מתנדבי נוער חדשים, ועברה הכשרות לצורך התנדבות בניידות טיפול נמרץ. במד"א העלו על נס את תרומתה ואת הסיוע שלה להצלת חייהם של מטופלים. https://www.mdais.org/news/04122023

החיוך המקסים של אושר היה שובה לב. היא הייתה מלאת שמחת חיים ואף הגדירה את עצמה באינסטגרם במילים "תמיד מחייכת". אושר אהבה לטייל בעולם והספיקה בחייה הצעירים להגיע למקומות רחוקים ואקזוטיים. היא תיעדה את טיוליה בצילומים מרהיבים שבעקבותיהם קיבלה הצעות עבודה לניהול אתרים של בלוגרים.

חיילת שעברה הכשרה עם אושר סיפרה שבמהלך פעילות חינוכית שערכה המפקדת, היא שאלה את החניכות עבור מי מבנות הקורס הן היו מוכנות "לסגור שבת" בבסיס. כולן ענו בתמימות דעים שהן היו עושות זאת למען אושר. חברותיה לצבא של אושר סיפרו שהיא הייתה דמות דומיננטית בבסיס נחל עוז, כריזמטית וצנועה בעת ובעונה אחת. היא נחשבה ל"דבק" בחמ"ל שגיבש חברתית בין התצפיתניות לסמב"ציות.

מורשתה והנצחתה

דמותה של אושר מונצחת בארץ ובחו"ל במגוון פלטפורמות: ביצירות אומנות, בשירים, בהקמת קרן מלגות לזכרה, בסיקור סיפורה ברשתות טלביזיה ובערוצי רדיו, באתר מכון דוידסון, בדף הנצחה באינסטגרם (https://www.instagram.com/remember_osherbarzilay/), במיזם חלוקת נרות שבת המחולקים בבתי חב"ד בארץ ובעולם, ובחלוקת ערכות טיפוח על שמה ללוחמות. מד"א הנציח את שמה באתר ההנצחה של הארגון ובכיתוב שמה על דלתותיו של אמבולנס חדש שנתרם ע"י הארגון האמריקאי SAMARIT'S PURSE. סרטון חנוכת האמבולנס: https://www.instagram.com/remember_osherbarzilay/reel/C2h1M3SI-Wc/

קישורים

בדף הנצחה זה נעשה שימוש בנתונים שפורסמו בקישורים שפורטו לעיל וכן בנתונים שפורסמו במקורות המידע שלהלן:

אתר הזיכרון REMEMBER

כתבה ב-YNET

כתבה במגזין "את"

אנחנו משתדלים להציג באתר רק תוכן מכבד שהולם את זיכרון החללות. אם נתקלת בתוכן בלתי הולם, פוגעני, שקרי או אלים, ניתן לדווח עליו בטופס יצירת קשר או בכל דרך שנוחה לך.

הקדשות וזיכרונות

תהליך קליטת ההקדשה באתר אורך מספר דקות לאחר ההקלדה. ההקדשה תוצג כאן. אנא התאזרו בסבלנות.

3 תגובות

יִזְכֹּר

סמל אושר שמחה ברזילי ז"ל

סמל אושר שמחה ברזילי

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

יִזְכֹּר

סיפור חייו של כל אחד מהנופלים, תמצית מאבקה של מדינת ישראל לחיים, עצמאות ולביטחון אישי ולאומי

סמל אושר שמחה ברזילי ז"ל

סמל אושר שמחה ברזילי

בת 19.5 בנופלה

נולדה בכ"א בסיוון תשס"ד, 10 ביוני 2004

נפלה בכ"ב בתשרי תשפ"ד, 7 באוקטובר 2023

3 תגובות